vrijdag 23 juni 2017

Terugblik Onderwijssymposium 2017: Een klas vol kansen

Als dé onderwijspartij mag een Onderwijssymposium niet ontbreken. Dat was in 2013 de reden voor D66 en de Jonge Democraten om de handen ineen te slaan en het eerste Onderwijssymposium te organiseren. Na het succes van de eerste editie was het duidelijk dat dit initiatief een jaarlijks terugkerend evenement moest worden, waarbij het onderwijs in de volle breedte over het voetlicht wordt gebracht.

Op 11 februari vond alweer de vierde editie plaats ‘Een klas vol kansen’. Meer dan 120 enthousiaste D66-ers, Jonge Democraten en belangstellenden kwamen samen in het Erasmiaans Gymnasium in Rotterdam. De deelnemers konden gedurende de hele dag hun ideeën, gedachten en suggesties, gestimuleerd door de sprekers en workshops, aan het papier toevertrouwen. Deze zijn aan het eind van de dag verzameld en gedeeld met de overige aanwezigen.

Omdat het Onderwijssymposium plaatsvond in de aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen ontstond het idee om deze ideeën, gedachten en suggesties te bundelen in een document en aan te bieden aan de nieuwe minister van Onderwijs en Wetenschap. Gezien de schitterende overwinning die D66 heeft geboekt, hopen wij deze minister te mogen leveren. De formatie is nog druk gaande, daarom wordt het document binnenkort ter inspiratie overhandigd aan onze Tweede Kamerfractie.

Momenteel worden de eerste stappen gezet voor de vijfde en tevens jubileumeditie. Wij staan altijd open voor ideeën, tips en mensen die mee willen helpen. Je kan ons bereiken via info@onderwijssymposium.nl. Daarnaast kan je ons ook volgen via de website en de facebookpagina www.facebook.com/onderwijssymposium.