TA Onderwijs & Wetenschap

Onderwijs is van ons allemaal. En of je nu voor het eerst naar school gaat, een onderzoeker in opleiding bent, of besluit na jaren werkervaring weer een opleiding te volgen, je wilt goed onderwijs.

D66 is de onderwijspartij. Omdat het denken over het onderwijs nooit ophoudt, wil de thema-afdeling Onderwijs en Wetenschap van D66 het onderwerp sterk op de politieke agenda houden. Samen met leden, fracties, bestuurders en wethouders willen we richting geven aan de toekomst van ons onderwijs en het creëren van nieuwe kennis.

Het onderwijs is een van de belangrijkste motoren voor de ontwikkeling van onze eigen talenten. Het levert tevens een vruchtbare bodem van waaruit nieuwe ideeën en bevindingen komen.

Het waarborgt de kwaliteit van onze samenleving, biedt kansen en is essentieel voor de vooruitgang in onze economie. De thema-afdeling zet zich om de krachten in de partij te bundelen en ervaringen en inzichten samen te brengen. We hebben werkgroepen, organiseren fringemeetings en hebben regelmatig overleg met lokale en de landelijke fractie.

Ben je leerling student, docent, conciërge, bestuurder, fractielid, ouder, onderzoeker of gewoon begaan met de kwaliteit van onderwijs, sluit je dan bij ons aan, denk mee en doe mee.

Carlos Vrins,
Voorziter Thema-afdeling Onderwijs & Wetenschap